Slatz en designklassiker
– enkel, men ändå flexibel

Slatz-informationspanelerna kan installeras praktiskt taget var som helst. Nischer eller oregelbunden arkitektur är inget problem för de unika frontlamellerna i Slatz-skyltsystemet. Slatz-skyltarna kan även fällas in.

Slatz-komponenterna kan användas för att tillverka allt från en enkel skrivbordsskylt till ett helt system med informationstavlor för inomhusbruk.

Slatz-konceptet står för enkelhet och flexibilitet. Du kan enkelt skapa ett komplett skyltprogram för inomhusbruk i ett och samma system. Du väljer själv hur skyltarna ska monteras – väggmonterade eller fristående, utskjutande eller hängande, enkla eller dubbla sidor.

Slatz är det självklara valet för skylttillverkare, arkitekter och designers i hela världen.

Slatz-systemet är idealiskt för

• Dörrskyltar
  • Informationstavlor
  • Vägvisning/hänvisningsskyltar
  • Inskjutbara INNE/UTE-skyltar
  • Inskjutbara Upptaget/Ledig-skyltar
  • Braille-skyltar och taktila skyltar

Stilfulla

Oavsett om du vill skapa en fristående skrivbordsskylt, en hängande dubbelsidig informationspanel eller ett hänvisningssystem för ett helt varuhus kan du göra det med stil, med Slatz.

• Finns i längder på 3 275 mm som kan kapas vid behov för att minimera onödigt spill.
  • Standardfrontlameller finns med sju olika höjder: mini, midi, little, middle, big, king och super. Specifika höjder kan tillverkas med hjälp av sk. plåtfäste i tunn aluminiumplåt.
  • Alla storlekar har matchande kantavslut för tillverkning av namnskyltar.
  • Väggskenor finns i tre format: rektangulära, kvadrant och triangulära med matchande kantavslut.
  • Det finns en rad olika specialtillverkade frontlameller: lameller för gravyrlaminat som kan tillverkas i laminat, aluminium, rostfritt stål, akryl- och foamex-ark med en tjocklek på upp till 1 mm och lameller för skjutpaneler som är instickbara och som kan användas för INNE-/UTE-skyltar.
  • Med Multicaps-systemet kan du tillverka små informationstavlor och dörrskyltar med flera paneler med bara två kantavslut och passande frontlameller.

Designtips!

För dolda delar i systemets struktur använder du extra standard-väggskena mot mitten, vilket även ger bättre stöd i strukturen. Detta är särskilt praktiskt för skyltar som är bredare än 500 mm.

Anmärkning: Rekommenderas endast för inomhusbruk.

väggskylt namnskylt
Slatz ledig upptagen skylt